Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с стрелката за отчитане на температурата

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с стрелката за отчитане на температурата

    Проблема е следния !От няколко дена стрелката се побърква.Стига до 90 после отива най долу на 50 градуса,после отива на 70 връща се на 80 после на 60 и така танцува ! След това отива а 90 стой там 10 минути и пак се започва с това играене на стрелката,ту на 60 ,ту на 80 и така.....
    Не намерих подобна тема с търсачката,но преди време май четох тук за такова нещо
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
    sigpic

  • #2
    При мен това се получаваше от забил термостат. След смяната му не мърда от 90 градуса.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от kimmi Покажи съобщение
      При мен това се получаваше от забил термостат. След смяната му не мърда от 90 градуса.
      Термостат е сменен миналата година мисля. Пипах маркуча гледам не затопля веднага ! Уважаван от мен колега от форума ми каза,че може да е температурен датчик.Което се надявам и да е,че термостат не ми се сменя пак !
      П.П
      А и термостата едва ли би карал стрелката да ходи на 90 да стой там известно време и после да слезе на 50 градуса след като караш вече 2 часа !!!
      Спомням си ,че имаше тема някъде но никой не помага !!!Но какво да се прави това сме ние "Алфистите с спортно сърце"
      Last edited by eproHD; d.m.y г., 11:48.
      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
      Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
      sigpic

      Comment


      • #4
        Какъв термостат сложи, че ако е бил от "евтините", може да е от това.
        '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
        EGR off, cat off, remap, BMC inbox

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от che_ Покажи съобщение
          Какъв термостат сложи, че ако е бил от "евтините", може да е от това.
          BEHR G.1031.88
          П.П
          В началото на темата забравих да спомена,че преди две седмици смених резистора за перката с нов такъв оригинален 0,23 Ом ! Но едва ли има връзка с това ,но преди нямаше този проблем може би е съвпадение
          Last edited by eproHD; d.m.y г., 16:55.
          Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
          Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
          sigpic

          Comment


          • #6
            Колега откопчай куплунгите (буксите) които са на термостатното тяло трябва да са 2 или 3 огледай за окислено или лоша връзка . Добре е да ги препръскаш с контактен спрей и пак закопчаваш . Случвало ми се е от тях да прави така

            Comment


            • #7
              Това че е сменен, не значи нищо. Дефектни бройки винаги има. Като го смени, прочистили ли системата?
              Ако термостата не затвори когато трябва, температурата ще падне, дори и 3 часа да я е била на 90 градуса. Как си карал колата, през това време? Градско, извънградско? Но все пак, виж разните датчици, дали не са дали фира.

              Comment


              • #8
                Термостата при 90 градуса според теб в какво състояние е ? Или викаш се отваря и затваря през 10 секунди
                Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
                  Термостата при 90 градуса според теб в какво състояние е ? Или викаш се отваря и затваря през 10 секунди
                  Имаш най-бързия термостат в света
                  Проблема е електрически.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    Ще го мисля като дойде новия температурен датчик
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Термостата ще затвори, ако температурата на антифриза, започне да пада и слезе под 88 градуса (или там колкото е минималната). Но ако има проблем с него, поради боклук в системата или дефект в самия термостат, това няма да стане. В резултат, температура ще продължи да пада, защото антифриза ще циркулира през големия кръг. На старата ми кола, точно това беше проблема. Като даваш газ, държи температура. Но играе стрелката. Като пуснеш по инерция или на наклон и гледаш как стрелката пада. От 90 градуса, как за секунди се охлажда. Проблема беше, блокирал в отворено положение термостат. За това и те питах, в какви условия си карал колата. Извън града, в града, кога се наблюдавал това поведение? Ако не се затваря изцяло, пак поради попаднал боклук или дефек, пак ще има такива симптоми.
                      А и ти предложих, да си погледнеш датчиците. Щом чакаш датчика, пробвай след смяната.
                      Last edited by Ghostface86; d.m.y г., 21:58.

                      Comment


                      • #12
                        Всичко това се проявяваше, само на извънградско шофиране. За това те питах, кога и къде си забелязал проблема. Как си карал колата и къде.
                        Има едни 'умни' люде тук (не се отнася за теб колега ), дето им се привиждат, 'бързи' термостати. Пак без да знаят, за какво говорят. Та ще го обясня кратко. Всеки термостат, има две температури на работа, така да го кажа елементарно за хората. Ще ги определим само за примера, на 88 и 92 градуса. При 88 градуса, термостата започва да се отваря. При 92 е напълно отворен. По обратния път на логиката, при температура под 92 ще започне да се затваря и при 88 и по-ниска, ще е затворен напълно. Но ако остава блокиран, в някакво отворено положение, температурата на антифриза ще почне да пада още.
                        Тук трябва да вземем предвид и как е реализирано охлаждането, на съответната кола. Колко перки има, кога се включват и кога се изключват. Дали работи климатика, което води до непрекъснато работа на вентилатора, за да се охлажда колата. Как се кара колата, в града или извънградско. И всичко това, може да води до симптомите, дето си ги описал.
                        Но щом си взел датчик, пробвай. Нищо не губиш и да го смениш. Дето се вика, поне се подсигуряваш.
                        Тук каквото и да напишем, ще е хвърляне на боб. Лошото на тези проблеми е, че трябва да се пробва. Дано бързо го решиш и да караш с кеф, тази красавицата.

                        Comment


                        • #13
                          Браво Гоше, откри топлия антифриз. От къде идват тези едри боклуци да ти блокират термостата отворен? Да не би през твоята кола да минават фекалиите води на Пловдив?
                          Сложи един термостат в съд с термометър, започни да загряваш и гледай какво става вместо да правиш логически напъни.
                          Тези неща, които ги пишеш и си мислиш, че си открил са разисквани тук много преди да разбереш, че има марка Алфа Ромео.
                          Last edited by lordliness; d.m.y г., 09:15.
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            Браво Гоше, откри топлия антифриз. От къде идват тези едри боклуци да ти блокират термостата отворен? Да не би през твоята кола да минават фекалиите води на Пловдив?
                            Сложи един термостат в съд с термометър, започни да загряваш и гледай какво става вместо да правиш логически напъни.
                            Тези неща, които ги пишеш и си мислиш, че си открил са разисквани тук много преди да разбереш, че има марка Алфа Ромео.
                            Имам усещането, че гостфейс не можа да разбере, какво искаше да му кажеш с това за "най-бързия термостат".

                            Май е време за цветните моливи

                            ---------- Post added at 10:53 ---------- Previous post was at 10:49 ----------

                            Първоначално публикувано от Ghostface86 Покажи съобщение
                            Всичко това се проявяваше, само на извънградско шофиране. За това те питах, кога и къде си забелязал проблема. Как си карал колата и къде.
                            Има едни 'умни' люде тук (не се отнася за теб колега ), дето им се привиждат, 'бързи' термостати. Пак без да знаят, за какво говорят. Та ще го обясня кратко. Всеки термостат, има две температури на работа, така да го кажа елементарно за хората. Ще ги определим само за примера, на 88 и 92 градуса. При 88 градуса, термостата започва да се отваря. При 92 е напълно отворен. По обратния път на логиката, при температура под 92 ще започне да се затваря и при 88 и по-ниска, ще е затворен напълно. Но ако остава блокиран, в някакво отворено положение, температурата на антифриза ще почне да пада още.
                            Тук трябва да вземем предвид и как е реализирано охлаждането, на съответната кола. Колко перки има, кога се включват и кога се изключват. Дали работи климатика, което води до непрекъснато работа на вентилатора, за да се охлажда колата. Как се кара колата, в града или извънградско. И всичко това, може да води до симптомите, дето си ги описал.
                            Но щом си взел датчик, пробвай. Нищо не губиш и да го смениш. Дето се вика, поне се подсигуряваш.
                            Тук каквото и да напишем, ще е хвърляне на боб. Лошото на тези проблеми е, че трябва да се пробва. Дано бързо го решиш и да караш с кеф, тази красавицата.
                            Имаш ли някаква, макар и бегла представа за това, как се ситуира всичко, което си описал във времето?

                            Примерно - за колко време температурата на мотора пада от 98 на 80 при еди какво си състояние на термостата?

                            Колко време - 10 минути, 10 секунди, 10 милисекунди....?

                            А?


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              До края на другата седмица ще ви информирам !
                              Понеже продавача се свърза с мен и ме изненада приятно,че го праща още утре !
                              Това е датчика,дано е от него и не съм объркал OE номера
                              Attached Files
                              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X